September 26, 2020, 12:28:10 pm
Welcome, Guest. Please login or register
News: Generals of the West wargame forum! Nieuw en nu nog meer verbeterd!*

* Disclaimer, mogelijk wordt er hier en daar wat aan gesleuteld.

Generals of the West



Author Topic: Deathwatch Killteam - Cyraxus IX Campaign  (Read 6826 times)

Das Audi

  • GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
  • Posts: 345
  • Erik
    • View Profile
Deathwatch Killteam - Cyraxus IX Campaign
« on: June 23, 2016, 05:07:59 pm »
*update, v1.03*:
Rulespack v1.03

Hier is geen enkele playtest aan vooraf gegaan, dus het kan heel goed zijn dat de balans ver te zoeken is, maar het idee moet zo duidelijk zijn denk ik.
Als het goed is schaalt de moeilijkheidsgraad op met het aantal spelers, maar dat zullen we moeten zien bij t proberen...

Graag hoor ik van eenieder die zich geroepen voelt om hier zijn mening over te delen, en/of wie er binnenkort mee willen doen aan een playtest sessie van missie 1.
« Last Edit: June 27, 2016, 12:30:18 am by Das Audi »
Vorsprung durch Technik

Berengar

  • GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
  • Posts: 585
  • Vlka Fenryka!
    • View Profile
Re: Deathwatch Killteam - Cyraxus IX Campaign
« Reply #1 on: June 23, 2016, 09:02:22 pm »
I like it! Ziet er allemaal strak uit, maar heb wel een paar opmerkingen, vragen, suggesties.

Op deze manier is iedereen eigenlijk identiek, goed voor balance onderling, maar er is bijvoorbeeld ook geen psyker in het team. Is het ook niet leuk om bijvoorbeeld chapter roles te kunnen kiezen?  Niet perse alle traits van de codexen maar bijvoorbeeld, sw counter attack, iron hands fnp 6+, imperial fist rerol boltgun/pistol to hits etc etc.

En is de heldrake niet ontzettend OP? Aangezien er geen enkele mogelijkheid is tot skyfire? Of zit daar iets in de missies bij(niet naar gekeken eerlijk gezegd)

En fluffwise vechten deathwatch meestal vs Xenos, bewust gekozen voor chaos?

Anyway! Looking forward to purge some enemies!
"When everything else fails... Send in the Wolves!"

Das Audi

  • GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
  • Posts: 345
  • Erik
    • View Profile
Re: Deathwatch Killteam - Cyraxus IX Campaign
« Reply #2 on: June 23, 2016, 09:50:54 pm »
Klopt dat iedereen identiek is qua regels, maar je kan natuurlijk je model zo maken als je zelf wil. En volgens de nieuwe GW FAQ kunnen Marines zo goed samenwerken, dat ze dan hun Chapter Tactics kwijtraken :P

Heldrake is nasty inderdaad, maar hij doet maar 3 Wounds per 2 beurten, en je krijgt em alleen als je 1 gooit, dacht ik ;-)

Keuze voor Chaos kwam voort uit t feit dat ik een doos met 160 zombies heb staan die wel es gebruikt mogen worden ;)

Thanks voor de feedback!
Vorsprung durch Technik

Aekold

  • GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
  • Posts: 1725
  • Death comes on wings of the raven
    • View Profile
Re: Deathwatch Killteam - Cyraxus IX Campaign
« Reply #3 on: June 24, 2016, 11:31:55 am »
Zeker interessant.

Wat kleine dingetjes.

Het is zoals ik het niet zie mogelijk om een power armour marine te hebben met thunder hammer en stormshield, bewuste keuze?
Beetje jammer dat je al je wapens in moet leveren voor een heavy weapon, lijkt me dat je toch een side arm mee neemt?
Misschien een idee om het ook mogelijk te maken om special rules te kopen, zoals hit and run, tank hunter, etc?
Adeptus first, psykers second.
-Ahriman

Das Audi

  • GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
  • Posts: 345
  • Erik
    • View Profile
Re: Deathwatch Killteam - Cyraxus IX Campaign
« Reply #4 on: June 24, 2016, 12:30:50 pm »
Stormshield had ik al bedacht inderdaad, zal ik aanpassen.
Zal even kijken wat Devastators normaal aan Wargear hebben, en t daarmee in lijn brengen.
Special rules is een goed idee, nog meer suggesties naast H&R en TH?
Vorsprung durch Technik

Aekold

  • GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
  • Posts: 1725
  • Death comes on wings of the raven
    • View Profile
Re: Deathwatch Killteam - Cyraxus IX Campaign
« Reply #5 on: June 24, 2016, 12:53:24 pm »
Monster hunter, furious charge, counter attack, stealth (lijkt me niet heel nuttig), preferred enemy (en dan specifiek een unit kiezen)
Adeptus first, psykers second.
-Ahriman

Das Audi

  • GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
  • Posts: 345
  • Erik
    • View Profile
Re: Deathwatch Killteam - Cyraxus IX Campaign
« Reply #6 on: June 24, 2016, 01:17:47 pm »
zal mn eigen ideeen ook even hier opslaan ;-)

Hatred, skyfire (misschien beter een wargear zodat je t uit kan zetten), counter attack (kan Bauke zich lekker uitleven), Crusader (misschien als onderdeel van een Rank upgrade), fearless (ook via Rank upgrade wellicht), FNP, Fleet, furious charge, ignore cover (wargear), interceptor, IWND, master crafted (voor wapens), move through cover, rage, rampage, relentless (uit de wargear halen), zealot, combat doctrines

wargear:
hand flamer, inferno pistol, sniper rifle, digital weapons, orbital strike,

changes:
banner ook reroll morale etc, thunderhammer naar 1H, stormshield replaced niets,

razorback upgrades:
thunderfire cannon, whirlwind launcher, skyhammer, skyspear
Vorsprung durch Technik

Aekold

  • GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
  • Posts: 1725
  • Death comes on wings of the raven
    • View Profile
Re: Deathwatch Killteam - Cyraxus IX Campaign
« Reply #7 on: June 24, 2016, 02:01:50 pm »
Verder misschien nog interessant om utility wargear te doen, zoals auspex, digital weapons
Adeptus first, psykers second.
-Ahriman

Berengar

  • GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
  • Posts: 585
  • Vlka Fenryka!
    • View Profile
Re: Deathwatch Killteam - Cyraxus IX Campaign
« Reply #8 on: June 24, 2016, 02:49:09 pm »
En ik weet niet of het de bedoeling is dat je met een gravcannon op een bike gaat zitten😁😅
"When everything else fails... Send in the Wolves!"

Das Audi

  • GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
  • Posts: 345
  • Erik
    • View Profile
Re: Deathwatch Killteam - Cyraxus IX Campaign
« Reply #9 on: June 24, 2016, 03:03:27 pm »
Verder misschien nog interessant om utility wargear te doen, zoals auspex, digital weapons
Heb ik gedaan, maar omdat je in units van 1 man loopt, is een Auspex niet zo spannend... digital weapons stond in de lijst
Vorsprung durch Technik

Das Audi

  • GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
  • Posts: 345
  • Erik
    • View Profile
Re: Deathwatch Killteam - Cyraxus IX Campaign
« Reply #10 on: June 24, 2016, 03:04:10 pm »
En ik weet niet of het de bedoeling is dat je met een gravcannon op een bike gaat zitten😁😅
xD die opmerking had ik ergens gezet, maar is zo te zien verdwenen
Vorsprung durch Technik

Das Audi

  • GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
  • Posts: 345
  • Erik
    • View Profile
Re: Deathwatch Killteam - Cyraxus IX Campaign
« Reply #11 on: June 24, 2016, 04:21:16 pm »
v1.02 is beschikbaar!

*edit: zie dat ik de vehicle upgrades ben vergeten*
« Last Edit: June 24, 2016, 05:11:41 pm by Das Audi »
Vorsprung durch Technik

Berengar

  • GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
  • Posts: 585
  • Vlka Fenryka!
    • View Profile
Re: Deathwatch Killteam - Cyraxus IX Campaign
« Reply #12 on: June 25, 2016, 09:27:40 am »
Kijk nu word het interresant😁😁 ik ben benieuwd👍🏻 de enige special abillity die ik alleen nog mis is de eternal warrior rule. Kan je duur maken maar is wel nodig denk ik vs de grotere opponents.
"When everything else fails... Send in the Wolves!"

Das Audi

  • GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
  • Posts: 345
  • Erik
    • View Profile
Re: Deathwatch Killteam - Cyraxus IX Campaign
« Reply #13 on: June 25, 2016, 11:30:44 am »
Beter kijken :P Champions hebben EW
Vorsprung durch Technik

Berengar

  • GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
  • Posts: 585
  • Vlka Fenryka!
    • View Profile
Re: Deathwatch Killteam - Cyraxus IX Campaign
« Reply #14 on: June 25, 2016, 01:41:57 pm »
Ah ok, dat had ik gemist
"When everything else fails... Send in the Wolves!"

 

Carbonate design by Bloc
variant: carbon
SMF 2.0.13 | SMF © 2016, Simple Machines