September 23, 2020, 07:53:58 am
Welcome, Guest. Please login or register
News: Generals of the West wargame forum! Nieuw en nu nog meer verbeterd!*

* Disclaimer, mogelijk wordt er hier en daar wat aan gesleuteld.

Generals of the West

Author Topic: ToXG - MRTN Dreadknights party  (Read 6350 times)

MRTN

• GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
    • View Profile
ToXG - MRTN Dreadknights party
« on: March 23, 2015, 05:07:15 pm »
Wellicht niet 100% een ToXG, maar voor mezelf wel een topic waard. Voor de aankomende BotC heb ik toch maar besloten om voor de 5 dreadknights lijst te gaan. In dit topic hoop ik de voortgang hiervan te laten zien, aangezien ik ook wat conversie ideeŽn hiervoor heb (of het lukt is een tweede... ???). Hopelijk krijgen we deze week onze eerste dSLR en al is het een tweede-hansje hoop ik hier toch redelijke foto's mee te kunnen maken.

Allereerst wat ik momenteel heb:
  • De eerste twee DK's heb ik al een tijdje staan. Deze heb ik netjes gemagnetiseerd zodat ik alle wapen opties kan kiezen, maar verder is het het standaard model uit de handleiding (hier staat een fout in btw :P). Verder staan ze redelijk netjes in de verf (vind ik zelf), maar ze horen wel bij de eerste 10 modellen die ik ooit geverfd heb. Ondertussen denk ik dat ik dat mijn verf-skills wat beter geworden zijn en heb ik een airbrush waarmee ik langzaam wel wat nuttigs mee kan doen. (foto's volgen nog)
  • Nr3 is momenteel in de maak. Deze is al redelijk gevorderd, en heb ik ook een kleine conversie aan gedaan: de benen zijn wat dynamischer. Hier ook de nodige airbrush ervaring mee opgedaan, maar helaas is tijdens het vernissen de verf op sommige plekken wat wittig uitgeslagen (frosting effect?!). Nu heb ik geen puf om dit te corrigeren, dus ik laat het lekker zo...maar sommige kleuren zijn wel iets doffer dan dat ze waren.
  • Nr 4 en 5 liggen netjes op het beurt in het doosje te wachten. Hiervoor heb ik wel grootse conversie plannen. Ik heb wat inspiratie opgedaan aan de hand van het volgende topic, alhoewel ik dit niet 100% hetzelfde ga doen. http://gravengames.co.uk/nemesis-dreadknight-conversion/ De grootste uitdaging gaat hem denk ik zitten in het greenstuffen van de body (incl letters). Hiervoor is al wel 25cm verse greenstuff binnen en heb ik nog het nodige milliput liggen.

Binnenkort de eerste updates/foto's...
The force from Titan.

lupus sancti

• GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
    • View Profile
Re: ToXG - MRTN Dreadknights party
« Reply #1 on: March 24, 2015, 02:39:47 pm »
Met alle respect, maar we hebben nog krap 7 weken om alles voor BotC af te ronden. Heb je alle andere units voor je lijst klaar? (Ok, zijn waarschijnlijk niet heel veel modellen... 10 termies en 2 libbies ofzo?) Ik ken jouw tijdsbesteding niet, maar Drie Dk's bouwen/verven/basen kost toch wel een aantal weken. (?)

Je mag geen ongeverfde modellen meenemen, dus let op dat je voldoende verf- en speeltijd heb met je lijst.  ;)

Martinus7

• GotW_Leden
  • Sergeant
  • *
    • View Profile
« Reply #2 on: March 24, 2015, 02:47:43 pm »
Als het niet mocht lukken kun je 1 of 2 DK's van mij lenen, ik heb 2 DK's die volkomen gemagnetiseerd zijn qua wapens.
Groetjes, Martinus7/Cuppy 

MRTN

• GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
    • View Profile
« Reply #3 on: March 24, 2015, 03:05:42 pm »
Zie hier een link naar de stand van mijn leger: http://www.generalsofthewest.nl/index.php?topic=541.15 Het wordt wel aanpoten, maar ik denk dat het wel redelijk moet lukken...Desnoods een keer een dagje vrij ofzo.
The force from Titan.

lupus sancti

• GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
    • View Profile
« Reply #4 on: March 24, 2015, 03:50:05 pm »
Als jij erin gelooft, dan moet je het doen!  8)

Gewoon alle modellen eerst in de basis kleuren zetten, dan bases maken (dan ziet alles er al heel speelbaar uit) en daarna highlights, shades en details doen zo ver als je komt. Drie kleuren, conversions en bases levert best al een hoop punten op. (Hoewel Team2 eigenlijk Team1 op alle vlakken wil verslaan uiteraard... *tranen van de lach smiley*

Succes! (En binnenkort een oefenpot doen! Ik ben benieuwd hoe hard die "sv2+ units T1 in je gezicht" lijst is.

MRTN

• GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
    • View Profile
« Reply #5 on: March 24, 2015, 04:20:57 pm »
Het voordeel is dat conflict hier nog tussenzit. Hiervoor heb ik een gedeelte van deze modellen al nodig, dus dit werkt voor mij als een redelijke stok achter de deur. Neemt niet weg dat het een puist werk blijft waarbij vooral de conversions het lastigst te plannen zijn aangezien ik hier niet genoeg ervaring mee heb.

Potje spelen ben ik altijd voor in! Aankomende game-avond (2 april) heb ik al een date met de brommers van Pieter. De keer daarna (16 april) zouden we wel een pot kunnen doen!?
« Last Edit: March 24, 2015, 05:25:51 pm by MRTN »
The force from Titan.

lupus sancti

• GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
    • View Profile
« Reply #6 on: March 26, 2015, 10:03:24 am »
Hmm, de 16de kan ik niet vanwege een maandelijkse zakelijke afspraak. Kunnen we de matches misschien wisselen? Dat ik de 2de tegen jou oefen en jij de 16de de brommers van Pieter in elkaar hoekt? (Dat is echt een anti-lijst voor jou... zoveel mobiele ap1 en ap2.)

MRTN

• GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
    • View Profile
« Reply #7 on: April 03, 2015, 09:33:48 pm »
Zo,

Vanavond even met de camera gespeeld, en hierbij de eerste foto's:

Dreadknight1: http://1drv.ms/1GpMife
Dreadknight2: http://1drv.ms/19U2gSy
Dreadknight3 - in progress: http://1drv.ms/19U1LHS
Libby2 - in progress: http://1drv.ms/1GpMqeV

Zoals te zien, vordert de libby al aardig en is DK nummertje 3 bijna klaar. Hij moet nog een enkel detail, een schildje en wat purity-seals. De seals laat ik vanwege de tijd voorlopig denk ik even achterwege.

Opmerkingen en commentaar zijn uiteraard welkom!
The force from Titan.

Jayz

• Farseer Ceas'Jan
  • Inner Inner Circle
  • Deathwing
  • *
    • View Profile
    • CJ's Tray's
« Reply #8 on: April 03, 2015, 11:05:12 pm »
Goed bezig kerel!
Warmachine: Retribution of Scyrah 300+ pt
Dropzone Commander: Shaltari 2000 pt
40K: Eldar 7000+ pt, Tau Empire +/-1000 pt

"Our conquest is inevitable
Our ascension a matter of time"

Yabyahoo

• GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
  • Oderint dum metuant.
    • View Profile
« Reply #9 on: April 04, 2015, 12:15:29 pm »
Gaaf man! Daar mag je zeker trots op zijn! :D
"Now I am become death, destroyer of worlds..."

MRTN

• GotW_Leden
  • Deathwing
  • *
    • View Profile
« Reply #10 on: April 06, 2015, 02:43:58 pm »
De laatste paar dagen voorzichtig begonnen met DK nummer 4. De benen staan niet meer default en voor een eerste serieuze green-stuff poging vind ik de torso ook niet verkeerd  ;D http://1drv.ms/1FvIAj0
The force from Titan.

Carbonate design by Bloc
variant: carbon
SMF 2.0.13 | SMF © 2016, Simple Machines